Tottenham

Diskusjon rundt spesifikke klubber. Engelske og internasjonale.
PS: Alt om United i eget forum
Post Reply
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Ryder wrote: 01 Oct 2019, 23:08 Tottenham har hatt et grusomt 2019 (ja da, CL-finale men tapt oppsiktsvekkende mange kamper), United har jo vært i rene flytsonen i forhold... Men det ble ikke snakket om før for noen få uker siden.
    De klappa sammen i PL fra og med slutten av februar ja, tapte 7 av de 12 siste kampene.

    Vi tapte 5 av siste 12. Vi tok 15 poeng, de tok 13.

    Fra 1 januar og frem til 10 feb 2019 vant de 5 av 6 i PL, tapte da for oss. Og de gikk til CL-finalen.

    Men de er litt som rivalene sine Arsenal, det vil seg ikke helt...Plasserer MUFC i samme kategori vel og merke.
    LUHG!
    User avatar

    Harry Greaves
    Posts: 371
    Joined: 30 Jul 2018, 09:49
    Liker gitt: 21
    Liker mottatt: 472

    Kan minne om et lag som har utspilt sin rolle, dette her. Ser man på noe sånt som den foretrukne XI i august 2016, så så vel den slik ut:
    Lloris - Walker, Alderweireld, Verthongen, Rose - Sissoko, Dembele, Eriksen - Alli, Kane, Son

    ... av disse er det altså bare Walker og Dembele som har gått ut og blitt erstattet med Ndombele og Aurier.

    Det er vanskelig å holde den samme stammen sulten over tid, og de trofaste fotsoldatene til Pochettino ser enten litt demotiverte ut, eller så har mange av dem nådd toppen altfor tidlig. Eriksen løper visstnok langt mindre enn tidligere, Alli er mye skadet, forsvaret er vel rundt eller over 30, alle som en, og Lloris har blitt lagets klare akilleshæl.

    Vanskelig å si hva som har gått galt for dem i 2019, men basert på det jeg har sett selv, så kan det se ut til at manglende investeringer over tid har senket nivået (manglende konkurranse) på hele stallen. Kanskje er noen av dem lei av å aldri kjempe helt i toppen også.

    Pochettino er uansett en glimrende trener som, selv i et fryktelig ræva år, tok Spurs til klubbens første CL-finale. Kanskje hadde han hatt godt av å søke nye utfordringer nå (her sitter hvertfall en som mener han er skreddersydd for jobben på OT).
    User avatar

    Topic author
    Blodfink
    Donor
    Posts: 14245
    Joined: 11 Aug 2018, 11:57
    Liker gitt: 22203
    Liker mottatt: 18044

    Ja, nedturen fortsetter i hvert fall mot Brighton, Spurs sliter big time og ligger under 2-0, Lloris benka, Eriksen fra start i dag.

    Edit, kom inn i matchen nettopp, Lloris ble skadet etter 8 min.
    LUHG!
    User avatar

    Buchan
    Donor
    Posts: 2010
    Joined: 08 Aug 2018, 21:54
    Liker gitt: 7285
    Liker mottatt: 4157

    Llorise måtte ut etter 9 min, pga skade. Tror den fort kan være alvorlig.
    User avatar

    Topic author
    Blodfink
    Donor
    Posts: 14245
    Joined: 11 Aug 2018, 11:57
    Liker gitt: 22203
    Liker mottatt: 18044

    Ja, ble lagt til 7 min. Jeg så ikke hva som skjedde, så du Buchan?
    LUHG!
    User avatar

    Buchan
    Donor
    Posts: 2010
    Joined: 08 Aug 2018, 21:54
    Liker gitt: 7285
    Liker mottatt: 4157

    Nei, jeg skrudde på når det var 2-0, kommer vel nå i pausen
    User avatar

    messilingard
    Moderator
    Posts: 4326
    Joined: 10 Aug 2018, 14:32
    Liker gitt: 2715
    Liker mottatt: 8985

    Viste den ikke engang i pausen, virker som om han har landet på albuen. Armen knekker tvert. Fryktelig ekle bilder.
    LoveUnitedHateGlazers
    User avatar

    Ryder
    Posts: 4548
    Joined: 03 Jun 2019, 09:59
    Liker gitt: 2471
    Liker mottatt: 10100

    På mange måter har det vært et kunststykke av Spurs å klare å beholde stammen i dette laget så lenge, knapt uten å miste en spiller.
    Det har dempet effekten av at det nesten ikke har vært kjøpt nye, men nå ser vi nok slitasjen. At de har fått beholde spillere som Kane og Eriksen så lenge er beundringsverdig. Men lojaliteten til prosjektet er ikke uendelig, til slutt blir også disse lei av å bli nummer tre, og søker seg bort.
    CL-finalen var på en måte siste krampetrekning for denne Spurs-utgaven. Tror det er vanskelig å selge inn ideen om at den prestasjonen er mulig å gjenskape.
    User avatar

    Topic author
    Blodfink
    Donor
    Posts: 14245
    Joined: 11 Aug 2018, 11:57
    Liker gitt: 22203
    Liker mottatt: 18044

    Poch ferdig i Spurs etter kampen i dag? Om de ikke snur 3-0 til Brighton på 15 min... Manageren har ikke fått støtte av superkapitalisten Levy akkurat, men fin stadion da...Fattig trøst, når laget ikke får til noe som helst. Spår Spurs under oss på tabellen nå faktisk.

    :down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
    messilingard wrote: 05 Oct 2019, 14:35 Viste den ikke engang i pausen, virker som om han har landet på albuen. Armen knekker tvert. Fryktelig ekle bilder
    Ai og au, stakkars mann.
    LUHG!
    User avatar

    Ryder
    Posts: 4548
    Joined: 03 Jun 2019, 09:59
    Liker gitt: 2471
    Liker mottatt: 10100

    Tror vel ikke Pochettino kan klandres FOR mye for det som har skjedd, mange "naturlover" i spill i den klubben nå.

    Samtidig bør situasjonen i Spurs være en vekker til United-fans som tror at absolutt alle problemer i en klubb forsvinner bare manageren er god nok.
    User avatar

    Buchan
    Donor
    Posts: 2010
    Joined: 08 Aug 2018, 21:54
    Liker gitt: 7285
    Liker mottatt: 4157

    De forpinte ansiktsuttrykkene til spillere og støtteapparat til Tottenham, minner mye om ansiktsuttrykkene hos et visst annet lag for tiden 🙈.
    Posh har bevist at han er en god Manager, og hadde kanskje vært en god match for United. Hvis han eventuelt hadde fått tid nok.
    Slik det har blitt nå, så tviler jeg på at han kommer.
    User avatar

    Pink Final
    Manchester; football, music, fashion, industry, history
    Posts: 7391
    Joined: 03 Aug 2018, 21:11
    Liker gitt: 26216
    Liker mottatt: 16735

    Hva skjer i Tottenham?
    De presser en og en, det kollektive presspillet har forsvunnet som dugg for solen.

    Er det fullstendig formsvikt?
    Er det slitasje?
    Hva er det?
    Alt Pochettino står for er borte.

    Eriksen ser ferdig ut.
    United MÅ IKKE hente ham i januar.
    Går rykter på Spurs forum om rusproblemer for Alli og Dier.
    Lloris med fæl skade, ikke like fæl som den Coventry’s David Busst fikk på Old Trafford i 1996, men stygg skade.

    Pochettino er en glimrende manager men, hva skjer med ham om dette fortsetter?

    2-7 mot Bayern, ut mot League two klubben Colchester i ligacupen, og en fotball som ikke er til å kjenne igjen.
    Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
    User avatar

    Topic author
    Blodfink
    Donor
    Posts: 14245
    Joined: 11 Aug 2018, 11:57
    Liker gitt: 22203
    Liker mottatt: 18044

    Pochettino kan klandres litt han og synes jeg [mention]Ryder[/mention] , men det er Levy, eieren som er den verste...

    Poch hadde gitt seg om Spurs hadde vunnet CL-finalen. Sa det vel rett ut? Det er vel ikke den beste inngangen til en ny sesong...Og han får ikke bruke noe særlig med penger heller. Ingen signeringer sist sesong faktisk...Poch har gjort det han kan, mannen bør si opp selv, tror kanskje han gjør det au.

    Men jeg er ikke der at jeg ønsker ham til oss. Har ikke vært like imponert over arbeidet hans hele tiden.

    Han er møkk lei tror jeg...Spurs er tilbake der de alltid har vært, bortsett fra noen lysglimt under Poch, han har stabilisert dem i topp 4, men ikke dette året, det er jeg (nesten) sikker på.
    :down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
    Pink Final wrote: 05 Oct 2019, 15:43 Eriksen ser ferdig ut.
    United MÅ IKKE hente ham i januar.
    Demotivert muligens, ellers veldig uenig i at han er ferdig. Har jo vært deres beste spiller etter innhopp denne sesongen...Det er bråk i garderoben, spillerne er åpenlyst uenige på banen, Kane er visstnok et rasshøl. Mange faktorer...Men best om han går til favorittklubben RM, det kan jeg gå med på. Men jeg ser ham gjerne i United også.
    :down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
    Ryder wrote: 05 Oct 2019, 15:13 Spurs være en vekker til United-fans som tror at absolutt alle problemer i en klubb forsvinner bare manageren er god nok
    Støttes.
    LUHG!
    User avatar

    Pink Final
    Manchester; football, music, fashion, industry, history
    Posts: 7391
    Joined: 03 Aug 2018, 21:11
    Liker gitt: 26216
    Liker mottatt: 16735

    Blodfink wrote: 05 Oct 2019, 15:50 Demotivert muligens, ellers veldig uenig i at han er ferdig. Har jo vært deres beste spiller etter innhopp denne sesongen...
    Uenig i at du er uenig med meg..eller noe sånt :hah:
    Eriksen snudde Aston Villa matchen med pasningene sine.
    De er inntakt.
    Ellers har han falt helt sammen.
    Bidrar ikke lenger i presspillet som Pochettino verdsetter så høyt.

    Håper United styrer unna.
    Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
    User avatar

    Topic author
    Blodfink
    Donor
    Posts: 14245
    Joined: 11 Aug 2018, 11:57
    Liker gitt: 22203
    Liker mottatt: 18044

    Pink Final wrote: 05 Oct 2019, 16:37 Uenig i at du er uenig med meg..eller noe sånt
    :hah: :hah:

    Mulig du har rett, jeg har sett Eriksen litt slapp innimellom tidligere. Men jeg er desperat etter en som klarer å slå noen kreative pasninger for oss. Meget desperat!!
    LUHG!
    Post Reply