Premier League 2019-2020.

Diskusjon om engelsk fotball
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Ja forsåvidt så har det nesten gått litt for langt, det er viktig å støtte opp om dette her som [mention]Torquemada[/mention] never her. Det må begynne et sted og idretten har stor påvirkning, i det minste til å gjøre folk beviste på dette. USA er nok ganske ekstremt , eller mer ekstreme forhold enn hva vi er vant til her. Alt blir på en måte så mye større i USA.

Men det har til tider gått litt langt også. Slike demonstrasjoner har en tendens til å gå over stokk og stein.

Ja til å støtte BLM, ja til at det skal taes opp på dagsorden.
Nei til at det skal bli en greie som setter andre mennesker i fare, dårlig lys, vold, idioti hærverk osv.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Ja, [mention]pixma[/mention] , jeg mener også det har gått for langt.

Jeg kunne skrevet om statistikker, og koblinger BLM og Antifa har med mindre ok organisasjoner osv. Hvem som finansierer disse osv...

Men det gjør jeg på andre medium. Her inne prøver jeg å holde meg unna ikke-fotballrelaterte saker, selv om det er vanskelig til tider...

Det er splitt og hersk makteliten ønsker, og det blir trist om dette blir en krigs-arena også...

Men for meg så holder det nå. Det er fotball og ikke politiske bevegelser jeg vil hylle når jeg ser en kamp.

Jeg har venner og bekjente i alle verdensdeler fra mange reiser. Så jeg velger ingen side, det beste er å bruke sitt eget hue, og håpe at alle andre også gjør det.
LUHG!
User avatar

Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

I dag spiller Sheffield U - Tottenham. De ligger bare 7 og 8 poeng under United, så det beste er om det ender med poengdeling. Hvis et lag skulle finne på å vinne kampen, så håper jeg på Sheffield. Tror ikke de greier å spa opp nok kontinuitet til å utgjøre en trussel.

I Tottenham har Mou begynt å komme på kant med spillerne sine, og Ndombele nekter å spille.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Det blir nok grått og trist i Spurs au ja...Tror på en U, ser kampen, Spurs er ikke helt rå å se på...Sheffield virker mer på i dag, men ikke helt rått det de har fått til så langt heller.
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Tok fyr nå, 1-1 på ett minutt, men 1-0 allikevel, krise med VAR for Spurs der. VAR må vekk? Berge kan bli matchvinner da.
LUHG!
User avatar

Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

2-0 til Sheffield nå, helt greit det.

Tottenham ligner på United under Mourinho. Null kreativitet framover. Utrolig deilig at fyren er vekk.
User avatar

Topic author
pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

3-0 og asist av Berge + 1 mål artig for han.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Bye bye Spurs, og Mourinho er ikke manager til høsten, i hvert fall ikke om de vil ha god stemning i klubben.
LUHG!
User avatar

Topic author
pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

Får han sparken så er det nok en ny stor klubb som vil ha han som trener, ganske utrolig egentlig, for det han har gjort de siste årene er ganske så trist.
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Blodfink wrote: 02 Jul 2020, 20:55 Bye bye Spurs, og Mourinho er ikke manager til høsten, i hvert fall ikke om de vil ha god stemning i klubben.
Visse ting ser ut til å gjenta seg gang etter gang, han får fyken i Spurs også.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Om kampene mellom Chelsea-Watford og Leicester-C. Palace går som de pleier så er vi fortsatt på 5.plass om vi vinner etterpå. Men da to poeng bak 3.plass (Chelsea) Leicester har tapt de to siste hjemmekampene mot Palace med 1-4 og 0-3!

Chelsea slår stort sett Watford hjemme...4-3 sist gang.

Kanskje vi går forbi Leicester på målforskjell i dag :hah:
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Crystal Palace mer med i kampen nå, men Leicester scora dessverre...
LUHG!
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Nå leder Arsenal. Det er kanskje bra å hekte av ulvene?

Men samtidig, ulvene har et par nøkkelkamper mot noen av de lagene rundt oss. Er det kanskje bedre å ha ulvene hvor de har noe å spille for?
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Fat Frank hadde jo selvfølgelig flaks igjen, Palace traff stolen på slutten...


Men Arsenal leder jo, det lover bra..
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Jepp, Chelsea har flyt...Vi havner bak dem tror jeg, men Leicester blir kjørt rundt med av Arsenal, håper 2-0 kommer før pause.
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Målsjanse hvert eneste angrep, Schmeichel junior holder dem inne i kampen.
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Men plutselig er Leicester farlig frempå, glemte et øyeblikk at det er Arsenal`s forsvar de spiller mot...Annullert heldigvis
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Makan, Arsenal roter vekk seieren ser det ut til, bl.a utvisning og seinere utligning av Vardy...

Noen min. igjen...Leicester har ikke tatt poeng på Emirates noen gang før...Man kan bli straffet hardt når man ikke klarer å drepe kamper...
LUHG!
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Ja typisk, fyren som fikk rødt kort var inne 5 minutter... Tulling... Ble hvertfall 1 1... Surt men Arsenal er jo elendige kan ikke forvente mer av et middels lag
User avatar

Topic author
pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

Nu er det helt opp til MU selv om dem kommer i CL neste sesong, er bare å vinne resten av kampene så er 4 plassen sikret, må jo være en kjempe motivasjons faktor for spillerene det.
Post Reply