Kjedelig at det dør ut...

Forslag til hvordan vi kan gjøre forumet bedre. Si ifra her!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

Lingard wrote: 09 Nov 2019, 23:09 Skulle gjerne sett flere aktive brukere her, ja, men som dere allerede har vært inne på så har Twitter og Facebook tatt mer over
Forum er ut og andre plattformer har tatt over.
Allikevel, omtrent alle andre supporterklubber for britiske lag får til å holde et forum i live.
Kopforum er særdeles aktivt, selv om kvaliteten der varierer voldsomt fra bruker til bruker.

At United med sine 42.000 medlemmer ikke har et offisielt forum forstår jeg ikke.
Håkon Aaberge i redaksjonen skrev nylig at han gjerne ville hatt et forum.
Men, virker ikke som redaksjonen som gruppe betraktet ser noen verdi i et forum.

Twitter, Facebook, kommentarfelt.
Det funker til å diskutere det som skjer akkurat nå.
Men, det er ikke samme mulighet for å lage solide innlegg med historie.
Her på forumet kan jeg feks lett finne igjen de gode ishockey postene til @[mention]Cola[/mention].

Det er også interessant å gå tilbake i spillertråder å lese hvordan man oppfattet en spiller for feks 2 år siden.
Her inne er det jo delte meninger om spillere som Jones, Young, Lindelöf og Lingard.
Hadde vi hatt forumet fra 2016/17 så kunne man bladd seg bakover i Jesse Lingard tråden.
Var han så elendig den sesongen?
Eller Phil Jones, var han like dårlig med ballen i beina som Chris Smalling i 2012/13 sesongen?
Var Eric Bailly og Marcos Rojo et godt stopperpar fra nyåret 2017 til Anderlecht matchen?
Hva mente folk om klubbens handlekraft på overgangsmarkedet sommeren 2015?
Hva mente vi sommeren 2018?

Slike ting kan du ikke bruke Facebook til.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 924
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 118
Liker mottatt: 773

Hei dere,
Jeg er veldig glad for engasjemanget, og er også enig i at jeg gjerne skulle sett mer aktivitet her inne. Men jeg vet ikke helt hvordan vi skulle fått til det egentlig. Kunne feks kjørt en reklame-kampanje rettet mot folk som allerede følger United på Facebook, Instagram, Google osv. Men det koster jo penger. Jeg har hvertfall betalt for domene og server i lang tid, så om ikke aktiviteten forsvinner helt så vil forumet levet for alltid.

Jeg har møtt Dag i united.no ang forumet, de er positive til forumet, og linker til det av og til fra sidene sine. Men som han sa så har de ikke kapasitet og budsjett til å drive moderering av forum, derfor må de overlate det til andre (meg feks). Jeg har skrevet mail til han igjen for noen dager siden men ikke fått noe svar enda. Jeg har noen kule ideer, men trenger hans hjelp for å sette det i gang.

[mention]Pink Final[/mention] jeg kan anbefale https://archive.org/web/
Der kan du søke opp nettsider som er forsvunnet og kanskje finne tilbake noe innhold. Hvis du finner noe bra så må du gjerne kopiere det over hit.

Jeg mener vi trenger mer "eksklusivt" innhold som man ikke finner på facebook for å skille oss ut og kanskje skape mer aktivitet. Men det tar tid og krever litt innsats.

Cola

RaoulDuke wrote: 10 Nov 2019, 10:25 Jeg mener vi trenger mer "eksklusivt" innhold som man ikke finner på facebook for å skille oss ut og kanskje skape mer aktivitet. Men det tar tid og krever litt innsats
Satt for ett øyeblikk siden i én times tlf samtale med en "gammel" venninne, og jeg sa at det jeg fulgte siden 1966 var MU
Og hun svarte til meg at hun var også MU fan. Ja med vi har ett forum, som jeg også skriver ang hockey (siden hun er Enga supporter ang hockey)
Dritt lei disse FB sidebene og Forumer, uansett blir du "disset" (sa hun uten at jeg skjønte "disset")
Så fortalt jeg om det som skjer her på forumet, og hun sa at dette var noe hun likte.
Skal ta en sjekk om en uke om hun har vært innom, hvis ikke så vil/skal jeg mase på henne. (greit at vi også får inn noen som ikke er gutter/menn)
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

RaoulDuke wrote: 10 Nov 2019, 10:25 @Pink Final jeg kan anbefale https://archive.org/web/
Der kan du søke opp nettsider som er forsvunnet og kanskje finne tilbake noe innhold. Hvis du finner noe bra så må du gjerne kopiere det over hit.
Takk for tipset.
Søkte det opp.
Det meste er «page not found», men noe fant jeg.
Brukeren Jordmir hadde noen glimrende poster der, fant ingen i farta.
Fant et par av innleggene mine fra klubbtrådene der.
Hvor bra de innleggene var kan diskuteres, men limer inn her.
Last edited by Pink Final on 12 Nov 2019, 12:28, edited 1 time in total.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Cola

Pink Final wrote: 10 Nov 2019, 21:16 Fant et par av innleggene mine fra klubbtrådene der.
Hvor bra de innleggene var kan diskuteres, men limer inn her.
Uansett dette gleder ett gammelt hjerte.
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Tipper vel at united.no ønsker at folk bruker deres kommentarfelt i stedet for et eksternt forum. Dermed holder de folk på siten og det er bra for inntjening. Det synes jeg er helt fair.

Selv liker jeg forum veldig godt - det er oversiktlig, ting forsvinner ikke så fort og det går an å føre en ordentlig diskusjon over lengre tid. Men som andre er inne på, det er på vei ut sammenlignet med andre plattformer. Nivået er godt her inne, men vi hadde helst skulle hatt 20-50 flere aktive brukere.

Kanskje kunne forumets Twitter-konto vært brukt mer aktivt? Retweete mer, følge flere, linke oftere direkte inn til diskusjoner/kamptråder osv?

Cola

Ryder wrote: 10 Nov 2019, 21:46 Kanskje kunne forumets Twitter-konto vært brukt mer aktivt? Retweete mer, følge flere, linke oftere direkte inn til diskusjoner/kamptråder osv?
Mulig i det du skriver, men jeg er DRITTlei av FB, Twitter, Ilinkediet.
Jeg vil ha ett Forum som vi har per DAGS.DATO
Både du, som leser dette, og jeg, kan lese mye på "nettet"
Men for min egen del siden jeg med kjent dette Forumet, så med jeg si at Forumet burde ha sin egen "policy" som de har pr dags dato.
[mention]RaoulDuke[/mention] mener fortsatt at du/dere gjør en kjempejobb og fortsetter som vi har det her i dag
User avatar

Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

FB, Twitter osv., blir fort litt historieløst. Det er håpløst å finne system i innholdet, så her er et forum helt overlegent. Innlegg under artikler på United.no og andre nettsteder blir litt på samme måte som FB &Co, det er ikke mulig å bla bakover for å kunne se sammenhengene.

Det er litt "bruk og kast mentalitet" over andre sosiale medier, sammenlignet med et forum. Snapchat er ekstremvarianten.

Min bruk av forumet her er litt opp og ned, det er ikke alle uker jeg har like mye tid, og jeg har gått glipp av halvparten av kampene til United.
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Cola wrote: 10 Nov 2019, 23:08
Ryder wrote: 10 Nov 2019, 21:46 Kanskje kunne forumets Twitter-konto vært brukt mer aktivt? Retweete mer, følge flere, linke oftere direkte inn til diskusjoner/kamptråder osv?
Mulig i det du skriver, men jeg er DRITTlei av FB, Twitter, Ilinkediet.
Jeg vil ha ett Forum som vi har per DAGS.DATO
Både du, som leser dette, og jeg, kan lese mye på "nettet"
Jeg mener ikke for at vi som er her skal bruke det, men for å trekke nye brukere hit. Veldig mange som ikke vet at dette forumet finnes.
User avatar

RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 924
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 118
Liker mottatt: 773

Ryder wrote: 10 Nov 2019, 21:46 Kanskje kunne forumets Twitter-konto vært brukt mer aktivt? Retweete mer, følge flere, linke oftere direkte inn til diskusjoner/kamptråder osv?
Det er noe jeg jobber med, men jeg er ikke så flink der jeg heller. Twitter brukeren har rundt 80 følgere tror jeg, men hvis jeg følger fler så kan det hende fler legger merke til forumet som du sier.
screenshot.2.jpg
screenshot.2.jpg (14.04 KiB) Viewed 5245 times
:up: Har ihvertfall gjort litt innsats idag.
User avatar

RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 924
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 118
Liker mottatt: 773

Har satt sammen en slags promvideo som dere gjerne må dele rundt. Finnes på Twitter, så om dere retweeter så hadde jeg satt pris på det.


Evt en YouTube link her:
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Retweetet
LUHG!
User avatar

Ivanisevic
Posts: 76
Joined: 30 Jun 2019, 15:43
Liker mottatt: 3

Pink Final wrote: 10 Nov 2019, 21:16
RaoulDuke wrote: 10 Nov 2019, 10:25 @Pink Final jeg kan anbefale https://archive.org/web/
Der kan du søke opp nettsider som er forsvunnet og kanskje finne tilbake noe innhold. Hvis du finner noe bra så må du gjerne kopiere det over hit.
Takk for tipset.
Søkte det opp.
Det meste er «page not found», men noe fant jeg.
Brukeren Jordmir hadde noen glimrende poster der, fant ingen i farta.
Fant et par av innleggene mine fra klubbtrådene der.
Hvor bra de innleggene var kan diskuteres, men limer inn her.
Heisann, en snartur innom igjen.

Interessant dette. Ser du fant noen innlegg fra det forrige Unitedforumet, jeg fant det jeg også. Dessverre ikke det ordentlige Unitedforumet. Har du prøvd å finne det, PF? Altså det som gikk i mange herrens år via united.no med Collina, Kanchelskis, Stevenage og så videre og så videre som moderatorer og admins? DET var forum, det. DE dagene savner jeg. Der var det så mange nye innlegg hver dag at man slet med å komme seg gjennom alle. Man kjørte konkurransetråder, mange av gangen, om alt mulig. Hadde enorme FM-tråder. Jeg lagde enorme innlegg i den FM-historietråden der som jeg brukte mange dager på å lage, med flagg og koder hit og dit, screenshots og målscorere og alt mulig man kan tenke seg til.

Those were the fucking days! Før twitter.. Vet ikke helt hva det forumet het, om det het "Unitedforum" eller "Unitedforumet" f.eks... Søker man på førstnevnte får man opp masse forum fra utlandet også tenker jeg.
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Ivanisevic wrote: 16 Jan 2020, 22:03 Altså det som gikk i mange herrens år via united.no med Collina, Kanchelskis, Stevenage og så videre og så videre som moderatorer og admins? DET var forum, det. DE dagene savner jeg.
Signerer på den. Det var virkelig tider, mye innlegg mye gode debatter. Veldig mye aktivitet. Husker de her nettavis sidene var litt trege med å oppdatere korrekt lineup. Det var egentlig ikke noe problem, man gikk bare på Unitedforumet også fikk man lagoppstillingen ganske nøyaktig en time før start. Alltid en eller annen som la ut laget.

Tror det er så mye annet å konkurrere om i disse dager, man har facebook, kommentarfelt osv. Blir på en måte ikke den samme sjarmen som man har med forum for min del. Føler forum har et litt eget særpreg og det er litt mer organisert og lettere å finne frem. Jeg foretrekker forum som dette fremfor å debattere i kommentarfelt.

Jeg liker veldig godt dette opplegget rundt forum, og ble egentlig glad når jeg så at forumet var oppe igjen. Det var vel et forum før det også, men det gikk fløyten dessverre.

Får virkelig håpe at en kan holde liv i dette forumet, og at det våkner litt til livet med flere medlemmer. Blir nok aldri som i de gode gamle dagene. Men jeg er ganske sikker på at interessen vil ta seg opp, om United også begynner å prestere igjen. Det er rart det, men som Tom Nordlie en gang sa fotball er ferskvare.

Gjelder å gjøre dette forumet mer synlig og mer kjent for folk. Syntes det skrives mye bra innlegg her inne, mange som skriver mye fornuftig. Jeg orker faktisk ikke å lese eller å delta i det her kommentarfeltet på United.no. Jeg orker heller ikke å følge med på facebook. Syntes det er ganske greit her, vi er ikke så mange brukere men er sikker på at forumet vil vokse.

Nå har forumet for min del gått litt i glemmeboka i perioder. Men syntes det er artig å være med her. Blir nok ikke som the good old days! Men hvis det blir skrevet mye saklig her og man har litt takhøyde så kan det fort komme flere brukere over.
User avatar

Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

offside wrote: 16 Jan 2020, 22:17 Tror det er så mye annet å konkurrere om i disse dager, man har facebook, kommentarfelt osv. Blir på en måte ikke den samme sjarmen som man har med forum for min del.
Jeg synes FB og annet lignende blir for mye "bruk og kast" hvis du skjønner hva jeg mener. Det vanskelig å lage en tråd der som man kan følge opp, feks om en spiller.

I går leste jeg kjapt gjennom en tråd på RedArmy på FB, som omhandlet Bruno, men som hadde en avsporing om Ashley Young. Synes ikke det var noe trivelig tone der inne. Korte meldinger med personangrep fordi man er uenige om kvalitet på en spiller. Lavmål...
- Det er mye lettere å moderere et forum på en skikkelig måte, og da kan man luke ut personer som ikke er moden nok til å kunne delta i en diskusjon.

Så jeg heier på forumet her jeg. Håpe at vi kan verve folk slik at det er mulig å få opp på gammelt nivå. Det skal være nok United-suportere i landet til å greie det :)
Post Reply