Det gamle Unitedforumet og supporterklubbens håndtering av dette.

Forslag til hvordan vi kan gjøre forumet bedre. Si ifra her!
User avatar

Topic author
Schmeichel
Posts: 441
Joined: 23 May 2019, 11:40
Liker gitt: 693
Liker mottatt: 1091

Forresten, så gjelder dette altså ikke det siste unitedforumet.no, det omhandler forumet vi hadde via United.no tilbake kanskje i rundt 2011-2012 og i mange år før det.

Det siste forumet tror jeg knapt at jeg var på. Har noen forresten en konkret link? Til forumet før 2012 ish?
User avatar

RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 924
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 118
Liker mottatt: 773

post liked by: Belfastboy

Deleted User 480

Jeg kan ikke kommentere historikk og gamle forum, da jeg ikke har vært borti disse. -Men tenkte jeg skulle benytte sjansen til å si at dette forumet ser veldig bra ut! Selv om det er forskjellige meninger her, så er det en respektfull tone, og folk her virker jevnt over mye mer reflektert enn i komm.feltet på United.no . Det er jo også flere muligheter for lengre resonnementer, og mange andre fordeler. (Som andre er innepå også, det å ha skrevet lengre innlegg, som plutselig forsvinner som dugg for solen. Kjedelig.)

Det som har gjort at jeg har holdt ut på United.no, er at de mest fornuftige folka og meningene har fått flest "likes". Nå ser det nesten helt motsatt ut. Virker nesten som det er "kuppa".

For min egen del tror jeg at jeg er i ferd med å løsrive meg mer og mer, derfra til hit.
post liked by: Belfastboy, RaoulDuke, Cola2
User avatar

Topic author
Schmeichel
Posts: 441
Joined: 23 May 2019, 11:40
Liker gitt: 693
Liker mottatt: 1091

@RaoulDuke Jepp, fantastisk å se igjen så mange år etter!

Tusen takk, ikke helt sånn jeg husker det må jeg innrømme :hah:

Men merker med en gang at jeg likevel savner dette oppsettet kategoriseringen hehe. Det kan jo være en vanesak, jeg vet knapt opp og ned på dette forumet enda :hah:

Skal ærlig innrømme at det nåværende forumet her inne klart ser visuelt bedre ut likevel.
post liked by: Belfastboy, Cola2
User avatar

Belfastboy
Donor
Posts: 1845
Joined: 16 Dec 2019, 17:22
Liker gitt: 12527
Liker mottatt: 4887

RaoulDuke wrote:18 Oct 2021, 21:16 https://web.archive.org/web/20100209051 ... .no/phpbb/
Der fikk jeg et flashback til det gamle forumet, ja.
Når jeg ser det nå, så mener jeg å huske at hadde en bruker der, men hva jeg het og om jeg deltok noe videre er jeg usikker på. Var nok mest nysgjerrig og interessert i å lese og følge med.
User avatar

Topic author
Schmeichel
Posts: 441
Joined: 23 May 2019, 11:40
Liker gitt: 693
Liker mottatt: 1091

@Canto Jeg kommer nok definitivt til å prøve å bruke dette forumet mer fremover enn det tullegreiene som united.no holder på med. Har irritert meg over oppsettet der alt for lenge, mistet alt for mange kommentarer (som uansett bare blir borte sammen med gamle artikler, og jeg må innrømme at som en gammel bitter forumtraver så ser dette forumet ut som et lyspunkt! Det er bra.
User avatar

RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 924
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 118
Liker mottatt: 773

Schmeichel wrote:18 Oct 2021, 21:33 Men merker med en gang at jeg likevel savner dette oppsettet kategoriseringen hehe. Det kan jo være en vanesak, jeg vet knapt opp og ned på dette forumet enda
Er vel ganske likt her som det var der?
Største forskjellen er vel at de hadde kategorier for Engelsk fotball og Annen fotball. Vi har valgt å samle demmes 8 kategorier inn i 4 kategorier.
User avatar

Topic author
Schmeichel
Posts: 441
Joined: 23 May 2019, 11:40
Liker gitt: 693
Liker mottatt: 1091

@RaoulDuke

Mulig du har rett i det. Er bare min opplevelse av det, kan også være en vanesak, jeg er litt halv-autistisk når det gjelder slikt. Skal gi det litt tid.

Jeg ser også at det kan ha noe med at det er mange detaljer og mye som skjer på en måte, mens der inne på det gamle er det veldig lite og enkelt og jeg føler jeg automatisk får en rask oversikt.

At jeg umiddelbart ser hvor jeg skal på det gamle på en måte om det gir mening? Men det kan som sagt være en vanesak, det er vel naturlig at et forum jeg har flere hundre poster på føles mer naturlig og automatisk enn et jeg begynte å bruke aktivt i dag, for øvrig etter oppfordring fra Pink Final på united.no! ;)

Skal bli gøy å diskutere United ordentlig igjen, kjenner jeg har savnet seriøse diskusjoner om det som foregår i klubben om dagen.
post liked by: Pink Final, Cola2
User avatar

RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 924
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 118
Liker mottatt: 773

Ett tips er å bruke Siste Innlegg funksjonen øverst på forsiden. Kjekt for å følge med på hva som er nytt siden sist du var innom.

By default er det 5 innlegg, men du kan øke dette til hva du vil.
Gå til "Brukerkontrollpanelet" (Avataren din øverst til høyre).
"Systempreferanser".
"Rediger visningsalternativer".
Nederst her kan du øke "Antall du vil vise".
post liked by: Schmeichel

Deleted User 429

RaoulDuke wrote: 18 Oct 2021, 22:14 Nederst her kan du øke "Antall du vil vise".
Dette valget kommer ikke opp for meg hverken på mobil eller pc.
User avatar

RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 924
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 118
Liker mottatt: 773

Beta wrote:18 Oct 2021, 22:20 Dette valget kommer ikke opp for meg hverken på mobil eller pc.
Nå kan du det, hehe. Tydligvis bare noe Admin og Moderatore har hatt lov til å redigere på. Frem til nå altså.
Sorry!
post liked by: messilingard, Pink Final

Deleted User 429

Sweet! Nå ble forumet 20% bedre med en gang :)

Vidar Dale Fjeld

Oppfordrer nye brukere til å respektere personlige meninger hos brukere...det betyr at de ikke latterliggjøres og henges ut som om en ikke har peiling på noe. Det finnes ingen fasit på meninger når det gjelder fotball og den enkeltes ståsted i en turbulent tid. Selv i United er ballen viktigst, selv om Ronaldo prøvde seg på begge deler i går. Dette er ikke et fristed for hets og sjikane...jeg er imponert over selvjustisen til 99% her inne...jeg vil ha det slik videre. :love:
Last edited by Vidar Dale Fjeld on 25 Oct 2021, 15:30, edited 1 time in total.
post liked by: Sir Alfie Rey, Pink Final, Duncan Idaho, Pancho P, Blodfink
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26229
Liker mottatt: 16750

Veldig godt diskusjons miljø her inne.
Mangel på respekt og åpenbar provokasjon vil ikke tolereres.
Etter en advarsel eller to blir det rett i fryseboksen ☝️😀
Vi som er mods følger med, både på andre og oss selv.
For også vi kan trå over streken.
Så, om feks jeg trår over streken er det bare å si fra.
post liked by: Sir Alfie Rey, RaoulDuke, Blodfink
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Deleted User 480

Pink Final wrote: 25 Oct 2021, 15:26
Så, om feks jeg trår over streken er det bare å si fra.
:wink: Det tror jeg ikke kommer til å skje!
En mer respektfull, diplomatisk og fotballklok mann skal man lete lenge etter!

Du passer utmerket som moderator. Tror du er den siste av oss som går over streken! :thumb_up:
post liked by: Pink Final
Post Reply