Nyeste kommentarer først/øverst

Forslag til hvordan vi kan gjøre forumet bedre. Si ifra her!

Topic author
Ohyeah
Posts: 26
Joined: 08 Aug 2018, 21:03

Hei. Flott initiativ med forum om United. Ville bare nevne at det hadde vært enklest om de nyeste kommentarene var først synlig i et emne. Og kanskje den mest kommenterte/diskuterte tråden.
User avatar

RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 924
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 118
Liker mottatt: 773

Hei og velkommen!
Jeg vet ikke helt om jeg forstår hva du mener. De emnene det er kommentert på sist er alltid øverst i listen over emner. Det siste innlegget er naturlig nok sist i emnet, men det er jo slik et forum fungerer. Siste aktivitet finner du alltid øverst på forsiden.

Det mest kommenterte emnet finner du nederst på forsiden.

Topic author
Ohyeah
Posts: 26
Joined: 08 Aug 2018, 21:03

Hehe vanskelig å forklare uten å vise. Men mente dersom man går inn i et emne som ikke står øverst på forsiden (siste innlegg) at man ser den siste kommentaren først. Men det er ikke noe problem altså. Bare slett dette etterpå for vet ikke hvordan man gjør det ;)
User avatar

RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 924
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 118
Liker mottatt: 773

Ohyeah wrote: 19 Aug 2018, 19:19 Hehe vanskelig å forklare uten å vise. Men mente dersom man går inn i et emne som ikke står øverst på forsiden (siste innlegg) at man ser den siste kommentaren først. Men det er ikke noe problem altså. Bare slett dette etterpå for vet ikke hvordan man gjør det ;)
Skjønner hva du mener nå. Du mener den øverste seksjonen på forsiden sant? Er egentlig litt enig med deg, men er litt utenfor min kontroll. Men hvis du trykker på tidspunktet som står der så vil den ta deg direkte til siste posten. F.eks klikke på "2 minutter siden".

Topic author
Ohyeah
Posts: 26
Joined: 08 Aug 2018, 21:03

RaoulDuke wrote: 19 Aug 2018, 19:22
Ohyeah wrote: 19 Aug 2018, 19:19 Hehe vanskelig å forklare uten å vise. Men mente dersom man går inn i et emne som ikke står øverst på forsiden (siste innlegg) at man ser den siste kommentaren først. Men det er ikke noe problem altså. Bare slett dette etterpå for vet ikke hvordan man gjør det ;)
Skjønner hva du mener nå. Du mener den øverste seksjonen på forsiden sant? Er egentlig litt enig med deg, men er litt utenfor min kontroll. Men hvis du trykker på tidspunktet som står der så vil den ta deg direkte til siste posten. F.eks klikke på "2 minutter siden".
F.eks. når jeg gikk inn på emnet: Pl kampen mot Brighton så havner jeg på første side av forumet og må klikke over til side 2 og bla nedover til bunnen av siden for å finne siste kommentar. Det ville vært lettere om den siste kommentaren stod på side 1 øverst da det er det som blir mest relevant å snakke om f.eks. etter en kamp. Men dette er bare små detaljer altså.. er ikke så farlig. Uansett så er det flott at det finnes :)
User avatar

RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 924
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 118
Liker mottatt: 773

Ja skjønner, du vil egentlig snu trådene opp/ned. Men det er jo egentlig ikke sånn et forum fungerer, så det tror jeg blir umulig. Se f.eks på hvordan diskusjon.no eller redcafe.com har det, det er samme som oss. På et forum er jo ideen at det er en trådstarter, også svarer hver og en på det. Det blir noe annet enn et kommentarfelt som man har på f.eks United.no. Du kan alltids komme til siste innlegg ved å klikke på den lille pila ved brukernavnet. Se bildet under.
screenshot.2018-08-19 (4).jpg
screenshot.2018-08-19 (4).jpg (12.66 KiB) Viewed 6103 times
User avatar

Slaraffendriver
Posts: 34
Joined: 27 Aug 2018, 14:15

Lekte meg litt med brukerinnstillingene mine, og det er faktisk mulig å endre rekkefølgen på innleggene, slik at de nyeste kommer først. Gå til Brukerkontrollpanel, videre på Systempreferanser, og til Rediger visningsalternativer. Den aller siste innstillingen her heter "Vis retning på innleggsrekkefølge", og hvis man endre denne til synkende så kommer de nyeste innleggene først.
User avatar

Ketil Cantona
Posts: 292
Joined: 31 Jul 2018, 11:55
Liker gitt: 3
Liker mottatt: 18

Under fanen Manchester United. Kan vi ikke få til å lage en egen fane for spillere?
Nå har vi en tråd om Pogba og jeg laget nettopp en for Shaw. Der kan vi lage en tråd for hver enkelt spiller. Blir i så fall mer oversiktilig.
User avatar

RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 924
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 118
Liker mottatt: 773

Ketil Cantona wrote: 09 Sep 2018, 11:46 Under fanen Manchester United. Kan vi ikke få til å lage en egen fane for spillere?
Nå har vi en tråd om Pogba og jeg laget nettopp en for Shaw. Der kan vi lage en tråd for hver enkelt spiller. Blir i så fall mer oversiktilig.
Yes, skal fikse.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18051

Vil bare si det er flott med forum, håper flere hiver seg med da.
LUHG!
User avatar

RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 924
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 118
Liker mottatt: 773

Blodfink wrote: 29 Sep 2018, 12:11 Vil bare si det er flott med forum, håper flere hiver seg med da.
Får håpe på det. Slik det er nå er det endel som registrerer seg, men ikke så veldig mange som skriver innlegg.

Kanskje det blir mer action her om vår manager sparkes, hehe ;)
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18051

Ok, folk kommer i siget etter hvert sikkert :)

Ha ha, det skal man ikke se bort fra! Blir jo spennende å se hva som skjer!
LUHG!

Topic author
Ohyeah
Posts: 26
Joined: 08 Aug 2018, 21:03

Slaraffendriver wrote: 29 Aug 2018, 14:29 Lekte meg litt med brukerinnstillingene mine, og det er faktisk mulig å endre rekkefølgen på innleggene, slik at de nyeste kommer først. Gå til Brukerkontrollpanel, videre på Systempreferanser, og til Rediger visningsalternativer. Den aller siste innstillingen her heter "Vis retning på innleggsrekkefølge", og hvis man endre denne til synkende så kommer de nyeste innleggene først.

Dette fungerte utmerket.! Takk for tips. Det var akkurat det jeg mente :perf: :thumb_up:
User avatar

Ivanisevic
Posts: 76
Joined: 30 Jun 2019, 15:43
Liker mottatt: 3

[mention]RaoulDuke[/mention] Vet ikke om dette er mulig eller ikke, men jeg mener vi hadde det sånn på det opprinnelige Unitedforumet i regi av united.no. Det jeg savner er:

Når man går inn på f.eks. "kamper" og så er det flere tråder nedover. Hvis jeg vil se det første uleste innlegget i den ene tråden så må jeg først inn på selve tråden, se første innlegget der og der kan man trykke på vis første uleste innlegg, eller hva det står. Det er en flott funksjon, jeg skulle bare ønske den var til stede "utenfor" tråden, slik at man slapp å først gå inn på tråden. Jeg forklarer som en tulling her, men håper det blir forstått likevel?

Per i dag kan man bare trykke på å se det siste innlegget i tråden. Det hadde vært bedre å ha valget om å gå til første uleste innlegg i tillegg, hvis mulig.
User avatar

RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 924
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 118
Liker mottatt: 773

Skjønner hva du mener, og det er et bra forslag. Skal se om det lar seg gjøre, men er dessverre ikke jeg som har kodet forumet fra bunnen av (bruker phpBB). Så å legge til slike funksjoner kan ofte være tricky. Skal se om jeg kan klare å hacke det sammen, men etter å ha kikket på det kjapt her nå så kan det se ut til at phpBB ikke gir meg tilgang til den #unread variablen på trådoversikt siden.
Post Reply