Brukeren er utestengt

Forslag til hvordan vi kan gjøre forumet bedre. Si ifra her!
User avatar

Belfastboy
Donor
Posts: 1845
Joined: 16 Dec 2019, 17:22
Liker gitt: 12527
Liker mottatt: 4887

Trolljegeren wrote: 02 May 2020, 15:45 Dette burde vel i utgangspunktet være noe alle bør være tjent med dersom hensikten er å få ett forum med reelle brukere og der hensikten er å diskutere fotball. Tror du folk synes det er hyggelig å motta hetsende meldinger av personer som burde vært sterkt medisinert?

Nei denne tråden bør løftes opp og frem slik at man kan diskutere seg frem til gode og kostnadseffektive løsninger som alle med gode hensikter her inne er tjent med.
Blir trist av å lese at noen blir utsatt for sjikanering av det som tydeligvis er fra ustabil(e) mennesker. Og sånn må vi bli kvitt. Det må kveles i fødselen, og ikke få innpass på forumet her sånn som det tydeligvis har gjort på united.no. og som det har vært et par spede forsøk på her.

Takk for støtten til @Trolljegeren, @Red Devils, @offside, @Pink Final m.fl. for at dere er enig i at noe må gjøres.
User avatar

Topic author
RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 924
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 118
Liker mottatt: 773

Hei igjen,
Hvordan ser dere for dere at legitimering skal fungere i praksis? Jeg tror det kan bli litt vanskelig å gjennomføre i praksis.

- En mulighet ville kanskje vært om hver nye medlem må sende en epost til meg med bilde av førerkort/id. Men jeg er redd det vil bli for mye jobb, og det vil nok også stoppe seriøse medlemer fra å gidde å registrere seg. Jeg er heller ikke så veldig lysten på at min epost skal fylles opp av folks førerkort.

- En liten omorganisering av forumet samt brukeres rettigheter kan være en annen mulighet.
Ser for meg at nye medlemmer kun har tilgang til en kategori i forumet og at de blir plassert i en egen "startgruppe" med mindre tilgang/rettigheter på forumet. Her må de lage en post hvor de introduserer seg selv. Jeg synes det er vanskelig å kreve fult navn, bilde osv. Men kanskje det går ann og kreve slik informasjon hvis det kun er administrator og trådstarteren som kan se disse postene. Etterhvert som disse trådene og nye medlemmene blir godkjent av administrator blir de flyttet ut av "startgruppen" og inn i gruppen sammen med resten av medlemmene og vil dermed få tilgang til hele forumet.

Det vil være en jobb og sette opp, men er kanskje den beste løsningen.

Hva synes dere?
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

RaoulDuke wrote: 03 May 2020, 19:39Hva synes dere?
Når det kommer til punkt 1.

Her er du er inne på mange tanker og det er bra, samtidig så er det kanskje litt krevende og holde på med dette her? Som du også nevner det kan være en fare for at folk ikke gidder å bruke forumet eller registrere seg. Det blir for mye jobb er jeg redd.

Når det kommer til punkt 2.

Det høres kanskje ut som den beste løsningen eller den mest fornuftige. Den kan jeg være med å støtte opp om, hvis det lar seg gjøre eller gjennomføre i praksis.

En ting som jeg har tenkt på selv, er jo når det dukker opp litt sånn "snodige" folk på forumet. Det er jo ganske lett å lukte lunta. At man setter noe tiltak mot de eller setter noen krav til de for å evt kunne verifisere seg. Hvordan man kan gjøre det er jeg ikke sikker på. Men er nok flere som har merket seg en person her inne, og hvis det er slik at det er flere som registrere en person så kan det være at man må få de til å ta seg til noe evt. Altså jeg ser for meg, Person X registrere seg her inne. Vedkommende pøser ut mye innlegg og kommentarer, hvor det luker troll. Flere som merker seg dette. Da kan alternativet være et vedkommende må på en eller annen måte identifisere seg for administratorer for å få lov til å være med videre. Eller at man har en løsning hvor en begrenser vedkommende. Gjerne litt sånn "light" tilgang.

Så kan det også være greit med 3 advarsler. Advarsel nr 3 så blir en bannet.
User avatar

Topic author
RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 924
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 118
Liker mottatt: 773

offside wrote: 03 May 2020, 20:42 En ting som jeg har tenkt på selv, er jo når det dukker opp litt sånn "snodige" folk på forumet. Det er jo ganske lett å lukte lunta. At man setter noe tiltak mot de eller setter noen krav til de for å evt kunne verifisere seg. Hvordan man kan gjøre det er jeg ikke sikker på. Men er nok flere som har merket seg en person her inne, og hvis det er slik at det er flere som registrere en person så kan det være at man må få de til å ta seg til noe evt. Altså jeg ser for meg, Person X registrere seg her inne. Vedkommende pøser ut mye innlegg og kommentarer, hvor det luker troll. Flere som merker seg dette. Da kan alternativet være et vedkommende må på en eller annen måte identifisere seg for administratorer for å få lov til å være med videre. Eller at man har en løsning hvor en begrenser vedkommende. Gjerne litt sånn "light" tilgang.
Det finnes en funksjon for dette i forumet. Alle innlegg fra nye brukere må bli godkjent av Admin før de vises for alle brukerene. Det kan feks være de 10 første innleggene fra nye brukere som må gjennom en slik godkjennelse før de kan poste fritt.

Kanskje det er den beste løsningen i første omgang. Man vil jo i løpet av de 10 innleggene fort merke om brukeren er seriøs eller ikke.
Spørsmålet da er om jeg kunne trengt litt hjelp med å godkjenne disse innleggene. Helst fra noen av dere som har vært her en stund.
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

RaoulDuke wrote: 03 May 2020, 21:26 Kanskje det er den beste løsningen i første omgang. Man vil jo i løpet av de 10 innleggene fort merke om brukeren er seriøs eller ikke.
Spørsmålet da er om jeg kunne trengt litt hjelp med å godkjenne disse innleggene. Helst fra noen av dere som har vært her en stund.
Ja jeg stiller gjerne jeg hvis det trengs. Syntes det er en ganske ok løsning, for en finner fort ut om vedkommende er seriøs eller useriøs. Selvom noen er syke nok til å spille normale. Så bang!
User avatar

Belfastboy
Donor
Posts: 1845
Joined: 16 Dec 2019, 17:22
Liker gitt: 12527
Liker mottatt: 4887

Jeg synes de forslagene til løsninger virker veldig fornuftige. Så takk til dere som står i bresjen for at vi skal få et velfungerende forum uten slike elementer som vi har sett her inne og som har en oppførsel som ikke hører noe sted hjemme.

Og så er det bra at dere holder et ekstra øye på de nye som kommer inn, og da håper og tror jeg vi slipper bra unna.

Stå på videre. Dere gjør en fenomenal jobb :thumb_up:
User avatar

Ketil Cantona
Posts: 292
Joined: 31 Jul 2018, 11:55
Liker gitt: 3
Liker mottatt: 18

Har dessverre i disse tider fokusert mest på jobb og familien. Men ut i fra siste dagers lesning så er det med skrekk og gru man leser om enkeltes oppførsel. Hvilke glede "sånne" folk har av å være en idiot bak tastaturet får en til å lure...

Men, bra det innføres tiltak. Likevel, det man må huske på er at forumet ønsker flest mulige aktive brukere. Om det innføres det ene tiltaket eller det andre, så er jeg samtidig redd for at nye brukere syntes det er for mye å bry seg om og går tilbake på twitter eller andre sosiale medier.

Det beste må vel være forslaget der ny bruker må få sine 10-15 første innlegg godkjente før de publiseres. Dette vil samtidig være meget tidkrevende for admin, eller?
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Ketil Cantona wrote: 04 May 2020, 23:34 Det beste må vel være forslaget der ny bruker må få sine 10-15 første innlegg godkjente før de publiseres. Dette vil samtidig være meget tidkrevende for admin, eller?
Foreløpig er det vel det som funker best tror jeg. Tenker ihvertfall de 15 første innleggene må bli godkjent. Så tar vi det derifra. :-)

Realisten

Bra det blir gjort noe!
User avatar

Topic author
RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 924
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 118
Liker mottatt: 773

Realisten wrote: 05 May 2020, 07:54 Bra det blir gjort noe!
Bye bye!
User avatar

Belfastboy
Donor
Posts: 1845
Joined: 16 Dec 2019, 17:22
Liker gitt: 12527
Liker mottatt: 4887

RaoulDuke wrote: 05 May 2020, 10:25 Bye bye!
Såpass ja. Noen som ikke gir seg. Bra du passer på :thumb_up:

Deleted User 108

Synd at en person skal ødelegge. Bruke tid og ressurser på en eneste person som lever av å skape kvalme på forumet, Facebook, united.no, Nettavisen. Bruker våre ekte navn med en liten vri, eller våre kallenavn fra united.no.
User avatar

Belfastboy
Donor
Posts: 1845
Joined: 16 Dec 2019, 17:22
Liker gitt: 12527
Liker mottatt: 4887

Bare en liten oppdatering om personen som har vært her inne og som har prøvd et par ganger til på å få innpass:
Han har en ny bruker på united.no - Mr Rashford er det nye navnet.
User avatar

Belfastboy
Donor
Posts: 1845
Joined: 16 Dec 2019, 17:22
Liker gitt: 12527
Liker mottatt: 4887

Litt info:
Jeg får komme med en ny oppdatering på vår "venn" som var her inne i vår.
Nå har jeg fått beskjed og samtidig kikket innom på united.no sin rykteside i dag for å se selv.
Saken er den at Mr. Rashford ser ut til å gått av pensjon og har overlatt stafettpinnen ikke til bare en men to nye brukere:

David Beckham
og Alan Smudge Smith.

De ser ut til å hatt en smått opphetet diskusjon ang. Jude Bellingham med flere andre. Jeg må si at det var litt fornøyelig å lese bortforklaringer og det som var.
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Det er så deilig her inne, så fort jeg lukter en rotte så kan jeg unfriende.

Samtidig, så blir de faktisk bannet her. De får ikke holde på så lenge, er ekstremt lett å lukte lunta.

Utrolig bra at adminene her inne er raske på avtrekkeren. 😁
Post Reply