Bedre kamptråder?

Forslag til hvordan vi kan gjøre forumet bedre. Si ifra her!
Post Reply
User avatar

Topic author
RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 924
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 118
Liker mottatt: 773

Hei,
Jeg prøver å få satt opp nye kamptråder så for som mulig etter ferdigspilte kamper. Men lurer litt på hva dere synes jeg kan gjøre for å lage kamptrådene bedre? Jeg har ikke mulighet til å legge inn timevis med innsats i dem pga jobb, kid osv osv. Men hvis noen har forslag til enkle forbedringer så tar jeg imot dem med åpne armer.

Finnes det feks noen nettsider hvor det er veldig veldig lett å finne statistikk ang tidligere møter?
Mange av dere er veldig flinke til å fylle på med info/statistikk om tidligere møter, og det setter jeg veldig stor pris på.

Evt en oversikt over toppscorere/toppassister i de forskjellige klubbene?
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Jeg liker når det kommer tidlige kamptråder. Førsteposten trenger ikke inneholde all verden med informasjon. For min del holder det i massevis at kamptråden bare kommer sånn at vi har en plass å diskutere neste kamp.

Men hvis man sjekker BBC: https://www.bbc.com/sport/football/team ... ter-united

så finner man sikkert en del snacks. Akkurat nå er det nok litt for tidlig med tanke på at vi spiller mandag neste uke, men etter hvert kan man trykke seg inn på "Wolves - Man Utd" og da kommer det frem noen sitater fra managerne, hvilke spillere som er uaktuelle, tidligere møter, osv osv. Den type informasjon. Så BBC er en veldig fin kilde, men kanskje ikke den siden som er raskest å oppdatere til neste kamp.

En del spennende statistikk på whoscored.com også: https://www.whoscored.com/Matches/13759 ... ter-United

Og når det kommer til assists og mål tror jeg BBC og premierleague.com er gode sider, men kanskje finnes det noen sider hvor infoen er litt lettere tilgjengelig?
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Lover ikke godt [mention]Lingard[/mention] Kikket litt på whoscored.com... Wolves liker å skyte, og United er dårlig til å forsvare seg mot skudd...
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16738

Helt topp at du lager kamptråder [mention]RaoulDuke[/mention].

Du behøver ikke legge lista så høyt for min del.
Viktigere at det kommer kamptråd til hver kamp.
Det går evt an å legge litt ekstra i det før storkamper.
Spesielt før matchene mot Liverpool og Man City.
Men, du trenger ikke gjøre alt.
Vi andre kan fylle på.
Med taktiske betrakninger.
Tidligere historie.
Videoklipp med høydepunkter osv.
Ting som bygger opp forventning, stemning og kunnskap før match.

Når det gjelder statistikk fra tidligere kamper kommer det an på hva man vil ha.
Ser du pleier å ta med tidligere møter i PL.
Helt ok.

Men, da går man glipp av alle cupmøter, samt alle ligakamper opp til og med 1991/92 sesongen.

Siden 11v11.com tar med alle innbyrdes oppgjør.
https://www.11v11.com/teams/manchester-united/
Den siden har dog en svakhet.
For noen av klubbene inkluderes også kamper i krigsseriespill 1915/16-1917/18 og 1940/41-1945/46.
Det betyr at man må inn å sjekke, og luke ut disse uoffisielle kampene av statistikken.
Jeg er såpass nerd :P at jeg har gjort det i de kamptrådene jeg har laget.

En veldig god side for Manchester United historie er http://www.mufcinfo.com/.
Her ligger det meste som er verdt å vite.
Til og med minutt mål er scoret i for veldig mange av kampene.

Selvsagt hadde det også vært interessant med en oversikt over skader, suspensjoner osv.
Mye som kunne vært interessant å få med.

Det aller viktigste er som sagt at vi har kamptråd til hver kamp.
I fjor var det et par kamper som ikke fikk kamptråd, fordi vi ikke hadde noen faste som laget tråd.
Bl.a Tottenham matchen hjemme.

Regner med de fleste har begrenset med tid.
Det viktigste er at det kommer kamptråd til hver kamp.
Om du ikke har tid, kan du sende en PM til en av oss andre, slik at vi får laget.
Jeg tenker at om kravet til kamptråd blir veldig ambisiøst, så har ingen av oss anledning til å lage i det lange løp.

Det jeg synes er at kamptråd som et minimum bør inneholde den malen du har laget.

Turnering.
Tid.
Sted.

Selv er jeg (fotball)historie interessert, og liker å skrive om tidligere møter, episoder eller hendelser rundt klubben United skal møte.
Gjerne historie knyttet til byene også.
Har en del fotballbøker fra gamle dager på kontoret mitt, og i de bøkene er det litt snacks å finne.

Jeg pleide å skrive om Manchester og den industrielle revolusjon, eller Manchester og det første royale besøket på 150 år (på 1800 tallet), eller Manchester og slummen som vokste fram rundt elvene Irwell, Irk og Medlock før møtene med Man City på forrige forum.
Eller om byene Manchester og Liverpool før møter med Liverpool.
Verdens første jernbane for passasjerer som åpnet mellom de to byene.
Eller Manchester Ship Canal, eller byenes ulike holdning rundt den amerikanske borgerkrigen.
Selvsagt perifert ifht fotball, men det kan bygge opp stemning før storkampene.
Eller om de to byenes musikkhistorie og mange artister og band.

Slik info kan man bl.a finne i blad som ‘Levende historie’.

En del synes slikt er moro å lese, for andre blir slikt «støy» i kamptråden.

Fortsett å åpne kamptråder, Well done [mention]RaoulDuke[/mention] :thumb_up:
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18044

Pink Final wrote: 14 Aug 2019, 15:32 Du behøver ikke legge lista så høyt for min del.
Viktigere at det kommer kamptråd til hver kamp.
Det går evt an å legge litt ekstra i det før storkamper.
Spesielt før matchene mot Liverpool og Man City.
Men, du trenger ikke gjøre alt.
Vi andre kan fylle på.
Med taktiske betrakninger.
Tidligere historie.
Videoklipp med høydepunkter osv.
Ting som bygger opp forventning, stemning og kunnskap før match.
Jepp, jeg synes malen [mention]RaoulDuke[/mention] bruker fungerer fint, og så kan vi andre bidra. Tidsproblemene kommer nå med sesongstarten; Mye jobbing, skoleunger, treninger, lekser etc. etc.
LUHG!
User avatar

Ivanisevic
Posts: 76
Joined: 30 Jun 2019, 15:43
Liker mottatt: 3

Enig i at det viktigste er at det kommer opp en tråd litt tidlig for å få diskusjoner inn mot neste kamp. Noen ganger er det bare 3 dager mellom kampene.
Tidligere på det opprinnelige forumet for noen år siden brukte vi lage store, tidkrevende kamptråder med stallene linjet opp nedover, med skader og antall mål og assists og gule kort og flagg for nasjonalitet og H2H og gudvethva, men det tok enormt med tid. Jeg brukte lage disse ganske ofte selv, men siden den tid har man pådratt seg både små kids og en voldsom snookerspilling som tar enormt med tid (begge deler).

Men som nevnt, tror ikke det er behov for noe slikt lenger, blir det plutselig lik trafikk som det gamle forumet hadde kan man vurdere å kjøre litt hardere kanskje, men per dags dato holder det mer enn nok med info om kamptid, hvem som møtes og hvilken turnering det er i. Sleng gjerne inn video fra forrige møte eller noe slikt om dere har lyst.
Post Reply