Markedsføring av forumet?

Forslag til hvordan vi kan gjøre forumet bedre. Si ifra her!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Ser at det stadig er gjester innlogget, om disse er MUFC-fans så håper jeg disse kan registrere seg med profil. Om dere er fans av andre klubber så er det helt greit at dere ikke registrerer dere...
LUHG!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

Blodfink wrote: 24 Jul 2019, 14:23 Ser at det stadig er gjester innlogget, om disse er MUFC-fans så håper jeg disse kan registrere seg med profil.
Det hadde vært fint :thumb_up: .
Vil ha flere brukere her.

Ellers er nok noen av gjestene oss som allerede er medlemmer.
Kan bare snakke for meg selv, men om jeg er på jobb tar jeg en kjapp kikk innom for å se om det har kommet nye innlegg.
Ikke alltid jeg logger meg inn da.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Pink Final wrote: 26 Jul 2019, 16:59 Ellers er nok noen av gjestene oss som allerede er medlemmer.
Kan bare snakke for meg selv, men om jeg er på jobb tar jeg en kjapp kikk innom for å se om det har kommet nye innlegg.
Ikke alltid jeg logger meg inn da.
Selvfølgelig, det er kanskje hele forklaringen, takker [mention]Pink Final[/mention] , tenkte ikke på det jeg...
LUHG!
User avatar

Topic author
RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 924
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 118
Liker mottatt: 773

Ang samarbeid med United.no som flere av medlemmene her har uttrykt at dem ønsker.

Om jeg skulle skrevet en mail til dem, hvordan synes dere egentlig at et slikt samarbeid skal fungere? De har jo faktisk allerede en link direkte hit fra menyen øverst. Det har jo faktisk gitt oss endel gratis trafikk uten at vi har gjort noe til tilbake.
screenshot.2019-08-10.jpg
screenshot.2019-08-10.jpg (92.62 KiB) Viewed 5425 times
Forstår godt at de ikke vil ta bort kommentarfeltet og sende all trafikken hit. Da vil de jo "gå glipp av" masse pageviews, og det er ikke bra for økonomien.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Ja, da er det kanskje ikke mer å få gjort egentlig. United.no har jo da gjort en fin innsats for dette forum. Fans må bare gjerne bruke begge nettsteder. (At flere ser den menyen og linken).

Har ingen formening om hva den mailen skulle inneholde [mention]RaoulDuke[/mention].
LUHG!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

Jeg synes United.no burde hatt en meny knapp øverst på siden.
Som ledet oss rett til alle Live oppdateringer, rett til alle spillerbørser, rett til alle rykter og ikke minst ledet lesere rett til forumet.

Klar over at å legge om siden deres slik vil koste penger.
Penger supporterklubben trolig ikke har.

Et forslag fra meg er ihvertfall en knapp øverst på siden med påskriften FORUM.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Vidar Dale Fjeld

Legger merke til at det også her er lov å diskutere brukere uten at det får konsekvenser for vedkommende. Det oppleves til stadighet på United.no selv om de er blitt flinkere til å ta vekk de som går på person når innlegg publiseres. Skriv i en tråd, og bruker/e går ikke på innholdet i tråden, men på bruker som skrev. Jeg forsvinner nå herfra og kommer ikke til og anbefale dette forumet til andre før det eventuelt tas grep. Noe jeg ikke har noen særlig tro på.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Vidar Dale Fjeld wrote: 28 Jan 2020, 14:06 Legger merke til at det også her er lov å diskutere brukere uten at det får konsekvenser for vedkommende. Det oppleves til stadighet på United.no selv om de er blitt flinkere til å ta vekk de som går på person når innlegg publiseres. Skriv i en tråd, og bruker/e går ikke på innholdet i tråden, men på bruker som skrev. Jeg forsvinner nå herfra og kommer ikke til og anbefale dette forumet til andre før det eventuelt tas grep. Noe jeg ikke har noen særlig tro på
Hei, jeg er ingen supporter av personlig fokus, og jeg har gått inn i diskusjoner 2 ggr og sagt i fra om at man bør holde seg til fotball og ikke fokus på person.

Det har stort sett gått bra her inne, men det er fortsatt viktig at hver enkelt tenker igjennom før man sender noe.

Det jeg mener å legge merke til er at brukere tar kritikk av MUFC personlig, og disse svarer da med kritikk av brukeren som i utgangspunktet har gjort noe helt legitimt; Nemlig kritikk av MUFC.


Det er en uting...

Jeg sendte ei melding til [mention]Vidar Dale Fjeld[/mention] og [mention]Mcilroy[/mention] i tråden dere begge har fokus på den andre.
LUHG!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

PS! Tror Daffy ble litt grinete på deg @Pink Final for at du har ytret deg mye ang. forum:)
@Belfastboy
😄
Kjørte min egen kampanje på United.no noen dager.
Vil ha på plass et ordentlig forum der inne.
Vil at de setter mer lys på dette forumet.
Ha en godt synlig knapp på framsiden der - Forum.

Vedkommende likte nok ikke så godt forslaget om å logge inn via Bank ID.
Betyr at man kun kan ha én bruker 😀

Hadde håpet at flere av de gode brukerne der inne kom over hit.
For et enda bedre forum.
Kvaliteten her er høy, men aktiviteten ikke altfor stor.
Burde jo være mulig å kunne nærme seg det nest største britiske forumet.
Det hos LUSCOS.

Leeds, Liverpool, til og med Stoke har integrerte forum på supportersiden.
Men, min kampanje hos United.no rører neppe så mye hos United.no ledelsen.
Enden på visa blir at alt fortsetter som før.
Dette forumet blir ikke promotert tydeligere av supporterklubben.
Og Bank ID blir for dyrt for United.no.
post liked by: Belfastboy
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Vel, BankID hadde ikke vært en genial løsning uansett. Da hadde f.eks. jeg blitt ekskludert fordi jeg ikke bruker BankID (men et annet like sikkert alternativ). Og det hadde sikkert blitt få som hadde signert opp uansett med slike begrensninger. Vanligvis er 'hinderet' med betalt medlemsskap en god sikring. Det er bare i dette tilfellet litt annerledes pga trollet vi alle vet er veldig aktiv både her og på united.no. Det må jo koste litt der borte, men vi har alle ulike hobbyer. Noen samler på frimerker eller gamle bilvrak, andre samler på trollkontoer.

Når det er sagt så stiller jeg meg helt bak håpet om et forum på united.no, eller bedre integrering der av dette forumet. Det er tross alt et united-forum, vi bare trenger mer aktivitet (og lavere prosentdel av trollposter).

Er ikke slikt at det er en enten/eller sak heller. De kan fint ha BÅDE kommentarfelt OG et forum. Det handler kanskje mer om kapasitet for moderering og evt potensiale for mer spam i et forum, kanskje sikkerhet hvis det må brukes separate databaser. Eller annet jeg ikke kommer på nå. Eller at de rett og slett ikke gidder bryet. Vil jo tro det er noe som vurderes internt selv om de ikke sier noe eksternt, men at de av en eller annet grunn havner på "Nei" gang etter gang. Ser ut som de foretrekker Fakebook og Twatter i stedet. Det ser vi jo i hva som blir tatt opp i Monday Bloody Hell også. Spørsmål kommer stort sett fra FB, og virker som Eivind osv er mye mer aktive der enn i kommentarfeltet på united.no. Men så ser de sikkert delvis på det som en slags rekrutteringsplattform også. Er tross alt rimelig stor medlemsmasse på det gjørmehølet der, og sikkert enklere å "treffe" folk enn på andre måter, som via artikler direkte på united.no.
post liked by: Pink Final, Belfastboy

Vidar Dale Fjeld

For United.no er det for dyrt...Stoke mfl. klarer det fint. Eller det handler om at ledelsen på United.no ikke liker saklige diskusjoner. De vil bare ha klikk til sine sponsorer slik at de får dra på tur når Covid-19 slipper taket...da kan de ikke bruke penger på sine medlemmer vet du...
post liked by: Pink Final, Belfastboy
User avatar

Topic author
RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 924
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 118
Liker mottatt: 773

Jeg kan si med en gang at BankID som login er helt uaktuelt. For det første er det veldig dyrt å bruke tjenesten. I tillegg måtte jeg hatt ansatt en utvikler til å legge inn funksjonaliteten. Det er dessverre slik at ting som dette må kodes og utvikles.

Noe som vil være mulig er 2-faktor, men det vil fortsatt ikke gjøre det umulig å starte flere kontoer.

Jeg føler vi egentlig har gjort det som er mulig innenfor phpBBs (programvaren vi bruker) muligheter for å stoppe doble kontoer. Det er ikke lov å bruke samme epost, navn, nick, ip. Men dette er seff ting det er enkelt å komme seg rundt. Den beste måten er nok å fortsette slik vi har gjort, med å slå ned på doble kontoer. Men vi kan heller ikke bare slette kontoer i øst og vest. Det må være klare beviser på overtråkk av reglene.
post liked by: messilingard, Blodfink, Pink Final
User avatar

Schmeichel
Posts: 441
Joined: 23 May 2019, 11:40
Liker gitt: 693
Liker mottatt: 1091

Sikkert delte meninger her, men sett i lys av min forrige post ang supporterklubben, føler jeg uansett at de '"skylder" oss et ordentlig forum. Om det er via her eller et nytt forum spiller kanskje ikke så stor rolle, men jeg synes nå vi har et veldig godt utgangspunkt her inne, og ser ikke helt hvorfor det ikke kan brukes i et evt samarbeid. En tydeligere knapp på siden deres synes jeg de fint kunne ofret oss, men det må da være noe vi kunne tilbudt tilbake?

Å nå ut til de ulike Red Army basene kunne kanskje også vært en idé? Så kunne man kanskje tilbudt hvert lokallag å bruke forumet her, selv om jeg regner med at de fleste forholder seg til Facebook i mindre ulike grupper der.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

Herlig at Unitedforum responderte så bra på donasjons dugnaden.
Nydelig 👏.
Glimrende forum dette.
Men dessverre litt få brukere, og vi mister hele tiden noen.
Siste er @Pangaea og @Schmeichel, har ikke vært her på over 1 måned.
Hvis du leser dette @Pangaea og @Schmeichel , dere er savnet her.
(Send meg gjerne en PM).
Håper dere kommer tilbake hit.
post liked by: Pancho P, RedTrafford, red, JørgenT, Cola2, Can2
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
Post Reply