Brukergrensesnitt

Forslag til hvordan vi kan gjøre forumet bedre. Si ifra her!
User avatar

Topic author
offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Hei,

Vet ikke om det var riktig å legge det inn her.

Jeg vet ikke om det bare er meg som begynner å bli gammal, men er det flere her inne som sliter med det nye forumet? Altså designet til det nye forumet, er så uvant og har enda ikke klart å bli vant til det. Syntes det er litt rart, det er et eller annet føler ikke det er helt optimalt og føler noen ganger jeg nesten blir svimmel.

Hvis det er bare meg, så ok da får jeg bare holde kjeft å bli vant med det. Men hvis det er flere, om vi evt kunne gått tilbake til et litt mer vennlig farge og form.

Ikke met som noe kritikk, vet at folk gjør dette på frivillig basis.

Men jeg klarer ikke å bli vant med dette forumet, mulig jeg må en tur på specsavers ;P.
Men før jeg drar til specsavers så må jeg nesten høre om det er flere som sliter litt?
post liked by: Pink Final, Belfastboy, Blodfink

Deleted User 430

offside wrote:30 Aug 2021, 13:56 Syntes det er litt rart, det er et eller annet føler ikke det er helt optimalt og føler noen ganger jeg nesten blir svimmel.
Prøvd å bytte farger på høyresiden? Øynene mine syns det ble litt for intenst med den rødfargen, men grønt eller "bortedrakt" gjør meg mindre ør/sliten og dermed ble forumet lettere å få oversikt over.
post liked by: Pink Final, Belfastboy, Blodfink
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

Som en ganske gammel mann og ikke så veldig flink med data så liker jeg ikke når noe fornyes for da må mann finne ut av det meste, men fargene er helt ok.
post liked by: Pink Final, Belfastboy, Blodfink
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2516
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12966
Liker mottatt: 8244

Er vi alle eldre menn på dette forumet? 😂😂😂 Eg var på Specsavers for nokre månader sidan og eg har ikkje problem med fargane. Alt anna teknisk, derimot... Det tok éin dag før eg hadde knekt koden med å trykke 'send' før innlegget blei publisert, men no er det på plass😬😬😬 Veit ikkje om det er innafor å utlevere sin eigen inkompetanse på denne måten 😆😆😆
post liked by: Pink Final, Belfastboy, Blodfink
It's Squeaky Bum Time!

Deleted User 429

Pancho P wrote:30 Aug 2021, 15:17 Er vi alle eldre menn på dette forumet?
Nope 😊

Har enda ikke blitt helt vant til den nye "lik"-knappen og må gjerne lete etter den, men ellers synes jeg alt er helt fint nå.
post liked by: Pink Final, Belfastboy, Blodfink
User avatar

Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

Jeg synes den nye siden er helt grei jeg. Best lesbarhet opplever jeg med det mørke temaet. Kanskje kan de som sliter litt med lesinga justere tekststørrelse litt i nettleser? Jeg vet med sikkerhet at jeg burde ha skaffet meg lesebriller til bruk på skjerm, så jeg er nok i den eldre delen av gjengen her inne.
post liked by: Pink Final, Belfastboy, Blodfink
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16748

Pancho P wrote:30 Aug 2021, 15:17 Er vi alle eldre menn på dette forumet? 😂😂😂
Haha, mistenker prosentandelen er høy ja 😅
Oldermannsligaen 😄.
Vokste opp i den analoge verden, så alt nytt digitalt er et fjell å bestige her i gården også 😄
Det hadde vært fint med enda flere medlemmer her, og enda større spredning i alder.

Selv synes jeg forumet har blitt veldig proft nå.
Om det er en liten ting, så er det fargene.
Kunne gjerne bare vært røde eller gul/grønne eller bortedrakt på spillerne øverst.
Kanskje ikke så lett å få til?
Også en lysere bakgrunn helt øverst.
Ingen big deal, bare et lite innspill.

Har sagt det før, men vil gjerne gjenta det.
Er så flott at @RaoulDuke har opprettet dette forumet.
Fortjener all kreds du kan få 👏👏
post liked by: Belfastboy, Pancho P, offside, Torquemada
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

Beta wrote:30 Aug 2021, 15:30 Har enda ikke blitt helt vant til den nye "lik"-knappen
Jeg sliter med å få den til å fungere. Av og til ser den ut til å fungere, men flest ganger ikke :/

Oppdaget akkurat at noe tekst på brukergrensesnitt forsvinner når jeg velger mørkt tema, f.eks tekst knyttet til forrige kamp og neste kamp som ligger på høyre side i vinduet. Kun logo til klubbene som vises :)
Skjermbilde 2021-08-31 kl. 13.41.16.png
Skjermbilde 2021-08-31 kl. 13.41.16.png (36.21 KiB) Viewed 3080 times

:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Hey.... jeg fant løsning på "lik"-knappen !
Det ser ut til at det henger sammen med mørkt tema. Liker knappen fungerer, men det vises ikke at man trykker liker når mørkt tema blir brukt.

PS: Jeg vil på det aller sterkeste beklage hvis jeg har kommet i skade for å trykke på liker på innlegg som jeg ikke burde ha gjort det, eller hvis noen opplever at de har blitt spammet ned av at jeg trykker liker. Det er ikke sikkert jeg liker det jeg har likt...
post liked by: Blodfink
User avatar

Topic author
offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Nei jeg må prøve å vende meg til dette :D
User avatar

RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 924
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 118
Liker mottatt: 773

Hei hei,
Forandring fryder, hehe.

Det er sånn at jeg ikke designer dette selv, det er pakker man installerer i forum-programvaren. Derfor er det ikke mulig for meg å gjøre de altfor store endringene. Tid er også et problem her.

Jeg synes feks fonten er litt liten selv. Spesielt på mobil.
Rødfargen er den samme som vi hadde fra starten av, så at dere synes den er anderledes og vanskelig er litt rart, hehe. Jeg synes feks United.no sin rødfarge er altfor saturert og fæl.

@Torquemada Ja, jeg er klar over forrige og neste kamp problemet med det sorte temaet. De modulene henter inn kamper automatisk og jeg får ikke endret fargen på fonten :/ Vurderte om jeg bare skulle ta bort sort tema pga det, men kom vel frem til at det er greit å ha sort tema også. Jeg er på utkikk etter nye slike moduler, men er ikke lett å finne noe som ikke koster massevis av kroner. Fleste har vel oversikt over neste kamp uansett, så det er bare en liten fin greie som ligger der.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Torquemada wrote:31 Aug 2021, 13:49 Hey.... jeg fant løsning på "lik"-knappen !
Det ser ut til at det henger sammen med mørkt tema. Liker knappen fungerer, men det vises ikke at man trykker liker når mørkt tema blir brukt.
Ser at du har rett. Det er noe jeg bør prøve å finne en løsning på. Ser også nå at Lik knappen ikke fungerer i det hele tatt hvis man ikke er logget inn, ser ikke så bra ut.
post liked by: Torquemada, offside
User avatar

RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 924
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 118
Liker mottatt: 773

Har gjort noen noen små oppdateringer rundt omkring. Sikker ingen som vil legge merke til det, men greit å si ifra hvis noen klager ;)

- Lik knappen bør nå være godt synlig på alle temaene, også når man ikke er logget inn.
- Knappene i svar feltet er flyttet til over meldingen. Er mer ryddig slik synes jeg.
- Lagt til en melding øverst på siden hvis man ikke er logget inn. Blir kanskje litt lettere for folk å registrere seg.¨
- Forrige/Neste kamp har fått hvit bakgrunn på Bortedrakt tema. Ikke pent, men det beste vi får til.

Andre feil og mangler? Si ifra!
post liked by: Cola2, JørgenT
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Prøver meg her, sånn halvveis relevant tråd vertfall.

Da jeg her om dagen skrev et stort innlegg med diverse formattering, så trykte jeg på et tidspunkt på "Save draft". Trodde innlegget fortsatte ville stå der, men ble lagret på et vis, slik at hvis f.eks. Firefox kræsjet, så kunne jeg fortsatt på innlegget. Men hele greia bare forsvant og jeg aner ikke hvor det ble av, om det ligger lagret et sted. Heldigvis tok jeg backup av teksten av og til, til TextPad, for ellers hadde jeg blitt rimelig varm i toppen. Hater å miste masse arbeid på den måten der. Er det noe som ikke fungerte skikkelig med den funksjonen, eller blir det lagret et sted? Jeg fant det ikke igjen, og kikket litt rundt i profilen/etc i etterkant.
post liked by: Pink Final
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

@RaoulDuke

Har ikke noe info som kan hjelpe deg der @Pangaea. Men hvis du skal ha et tips så er det å tagge RaoulDuke i innlegget slik at han ser det.
post liked by: Pangaea, Pink Final
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 924
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 118
Liker mottatt: 773

Pangaea wrote: 13 Apr 2022, 20:16 Er det noe som ikke fungerte skikkelig med den funksjonen, eller blir det lagret et sted? Jeg fant det ikke igjen, og kikket litt rundt i profilen/etc i etterkant.
Hei. Nei det er ikke så veldig åpenlyst hvor det blir lagret. Men hvis du går til Brukerkontrolmpanelet ditt (fra feks Avatar oppe til høyre). I menyen til venstre da under Oversikt er det noe som heter Administrer Kladder. Finner du noe der?

Man kan såvidt jeg vet ikke poste derfra. Prosessen blir da å gjøre en copy/paste derfra og inn i emnet du vil poste til.
post liked by: Pink Final, Cola2, Pangaea
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Takk @RaoulDuke, jeg fant det der ja :thumb_up:
Ser ikke ut som man kan fortsette på posten til samme tråd direkte nei, men da går det vertfall å kopiere selve teksten derfra.

Ser det ligger noen vedlegg der også, men tror ikke det går an å legge til f.eks. bilder når man skriver et innlegg? Kanskje det var mulig tidligere? Husker ikke (vedleggene er fra 2020). De få gangene jeg har brukt bilder, har jeg måttet legge det til Imgur. Funker greit det, altså, og det kan vel være fare for at båndbredde+lagring tar opp en del data hvis folk begynner å legge inn mange bilder her.
Post Reply